image

 

Så var det dags för ett nytt år! 2014 minsann.

Det är så mycket som hänt mig under 2013 och jag känner det som att jag är på en våg av ”flow” i livet.
Visst, det går upp och ner som i vilket liv som helst, men jag känner ändå att jag är i ett flow.

Jag började året som en soffpotatis men bestämde mig i april för att jag ville göra något åt soffpotatandet och börja leva ett mer hälsosamt liv. PT blev det för både kost och motion. Och vilken skillnad. Vilken ändring. Jag ville hitta en hälsosam livsstil där träning är en del av mitt liv och kosten något som är nyttigt och som jag mår bra av.
Nu är träningen en del av mitt liv och jag har fått med maken också på träningståget vilket är dubbelbonus. Vi gör något tillsammans! Det gillar jag skarpt.

Jag kan ju känna mig lite ”nyfrälst” ibland, men det är verkligen roligt med träning. Det är inte något jag gör för att jag ”måste” eller ”borde” utan för att jag vill och tycker det är kul. Så målet nåddes med råge. Det målet jag sa till PT’n när vi träffades i maj.

Nu inför 2014 känner jag mig full av energi. Jag vill så mycket. Jag vill prova mer. Mitt motto för året är ”Ja” och ”varför inte”.
Och den däringa slumpen som dyker upp (och som jag inte tror är slumpen egentligen utan något jag själv ”åkallar”) har gett mig nya möjligheter. Som det här när jag bestämmer mig för att verkligen hitta ett hälsosamt liv och jag snubblar över träningspass och personer att träna med som jag inte mött förut.

Och nu inför 2014 när jag ska ha mer ”ja” och ”varför inte” i mitt liv och även vill ha mer träning så får jag ett erbjudande om att vara med ett gäng tjejer som ska tränas av en naprapat och en löpexpert 2 gånger i veckan och se hur de utvecklas för att i slutet av augusti vara med i ett ”minitriathlon”.
Jag hör mig säga ”JA, jag vill  vara med” innan jag hinner tänka efter.

Jag känner mig positiv. Laddad. Glädje. Nyfikenhet.

2014, det ska bli ett alldeles speciellt år. Jag bara vet det 😀